Hääblogin aloitus

Minä rakastan juhlia, niissä vierailua ja niiden järjestämistä. Rakastan myös kirjoittamista, ja se on osa työtäni ja oikeastaan arkeani kaikin tavoin. Kaikkein eniten kuitenkin rakastan avopuolisoani.

Hän kosi minua viime joululomalla, ja menemme naimisiin kesällä 2017. Olen innoissani hääjärjestelyistä, vaikka samaan aikaan suhtaudun hiukan kriittisesti nykypäivän häämeininkiin. Häistä tuntuu tulleen teollisuutta, ja yhä uusia häiden elementtejä lainataan muista kulttuureista. Mutta silti, kaikesta tästä kaupallisuudesta huolimatta, häät ovat ihania juhlia. On täydellisen ihanaa saada suunnitella omat hääni. Häät ovat minulle hienoin tapa juhlia elämää, sen kauneutta ja onnea, sillä rakkaus on tehnyt minusta melkein siirappisen onnellisen.

Minulla on toki kaasot ja puoliso, joille voisin hääjärjestelyihin liittyviä ajatuksiani purkaa. Puoliso kuunteleekin kärsivällisesti ja vastaa kun kysyn mielipidettä johonkin, mutta työnjako on silti sovittu: minä kannan vastuun häiden järjestelyistä, hän osallistuu muilla tavoin.

Mutta siis, perustin tämän blogin saadakseni purkaa hääjuttuja päästäni. Minulla on kaksi muutakin blogia, joten tämä muoto on minulle helppo ja tuttu ja luonteva tapa sulatella kaikkea häihin liittyvää, niin hyvää kuin huonoa, kaikkia juhlaan liittyviä ristiriitaisia, onnellisia ja ehkä välillä tuskastuttaviakin asioita. En ole varma, kuinka monta kertaa kuukaudessa ehdin tänne kirjoittamaan, mutta toivottavasti ainakin silloin tällöin. Varmaan ensi keväänä sitten enemmän, kun hääasiat tulevat ajankohtaisimmiksi.

Mutta siis: tämä on alku!

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s